Sezóna:

1997 I 2004 I 2005 I 2006 I 2007 I 2008 I 2009 I 2010 I 2011


Kdo jsme

Závodní motocyklový team R&F vznikl z klukovského nadšení p. Pavla ROHÁČE (majitele stolařství Roháč & Fejta) v roce 1996, po zakoupení jednoho z prvních modelů minibike 40 blanenské firmy BLATA a.s.

Sezóna 1996 – 1997

Probíhala v duchu tréninků, testování a sbírání zkušeností. První ”ostrá” sezóna (1998), přinesla své ovoce v podobě 6. místa v přeboru ČR. V následujícím roce se Pavel Roháč polepšil o jeden stupínek a skončil pátý. V tomto roce také začala trénovat druhá členka teamu Patricie KNABOVÁ, která na sklonku sezóny absolvovala dva závody na ”divokou kartu”. V roce 2000 se R&F MOTO RACING TEAM ve složení P. Roháč a P. Knabová ukázali na dvou zbrusu nových motocyklech. Dosáhli velmi uspokojivých výsledků v podobě 5. místa Pavla Roháče a 4.místa Patricie Knabové v celkovém pořadí seriálu přeboru ČR MINIBIKE 40. Sezónu 2001 absolvoval v barvách R&F další jezdec Jan NAVRÁTIL, který si rovněž nevedl špatně.

Úspěšná léta nastala pro R&F MOTO RACING TEAM počátkem roku 2002, kdy do teamu přestoupil tovární jezdec fy BLATA as. Jiří BRADA, jezdecký talent, který již měl na svém kontě čtyři tituly mistra ČR a titul mistra Evropy. V prvním roce svého působení v novém teamu obsadil druhou příčku. Dařilo se i ostatním jezdcům a to Janu Navrátilovi 4.místem a P. Knabové 5.místem. Životního úspěchu dosáhl Pavel ROHÁČ získáním titulu MISTRA ČR, který v ná-sledující sezóně obhájil. Jiří a Patricie doplnili zbývající dvě místa na stupních vítězů. Poprvé tak v závodech minibiků 40 stanuli na nejvyšších stupních tři členové jednoho teamu.

2004

Rok 2004 byl opět plně v režii těchto tří jezdců, když v jeho průběhu pravidelně obsazovali první tři pozice. A tak v závěru sezóny ”Roháči” stanuli opět na nejvyšších postech. Titul MISTRA ČR získal Jiří BRADA, druhou příčku obsadil Pavel ROHÁČ a třetí Patricie KNABOVÁ.

Poněvadž Pavel Roháč patří k služebně nejstarším minibikerům a dobře zná problematiku silničního motocyklového sportu, rozhodl se, že za podpory MASARYKOVA OKRUHU, fy BLATA a fy PSI HUBIK, bude pořádat nábor jezdců pro tento sport, který je odrazovým můstkem do ”velké silnice”.

Podobně jako Valentino Rossi, začal svou závodnickou kariéru i Jan PRUDÍK na minibicích, a to už ve svých sedmi letech. Sbíral jeden titul mistra ČR za druhým a podařilo se mu získat i titul MISTRA EVROPY v sezóně 2000. V roce 2003 konečně osedlal stopětadvacítku v AB MOTO RACING TEAMU, kde si vedl velice dobře, čehož dokladem je 5. místo MČR SZM kat. GP 125 ccm, 4. místo MČR SZM JUNIOR kat. 125 ccm a 6. místo na ALPEADRIA CUPU GP 125 ccm.

V sezóně 2004 přijal nabídku šéfa stáje Pavla Roháče ke spolupráci, a přestoupil do R&F MOTO RACING TEAMU, kde se pilně trénovalo, testovalo, a vše s předstihem připravovalo na sezónu 2005, ve které jsme mohli vidět Jana Prudíka za řídítky plnokrevného supersportu. Toto rozhodnutí ovlivnil světový trend přechodu z dvoutaktních motocyklů na čtyřtakty. Že mu přestup na čtyřtaktní techniku svědčil, dokázal vítězstvím na PANONIARINGU, druhým místem v BRNĚ a pátým na HUNGARORINGU.

Roháč&Fejta MOTO RACING TEAM se samozřejmě poohlížel po dalších talentech pro ”velkou silnici”, mezi něž patřil minibikový odchovanec Michal PRÁŠEK, který si v roce 2004 vyzkoušel několik závodů na stopětadvacítkách, nebo Jiří MAYER, jezdec stopětadvacítek, kterému přestup do dvěstěpadesátek vyloženě prospěl.

2005

V roce 2005 se R & F MOTO RACING TEAM zůčastnil všech závodů PČR MINIBIKE 40, kde pravidelně obsazoval první tři místa v jednotlivých pohárech seriálu. Takže jezdci Jiří Brada, Pavel Roháč a Patricie Knabová, si opět splnili předsevzetí obsadit ty nejvyšší posty. Za povšimnutí stály také výsledky sedmiletého Davida Kruliše z Vlašimi, jehož talent nemohl uniknout šéfovi teamu Pavlu Roháči, který pomohl budoucímu závodníkovi pravidelně se zúčastňovat podniku PČR MINIBIKE 40. Michal Prášek ve třídě GP 125, přestože to byla jeho první sezóna v této kubatuře, se také podíval na stupně vítězů. Bratři Jiří a Petr Mayerovi, rovněž hanbu R & F MOTO RACING TEAMU neudělali a i oni okusili, jak chutnají stupně vítězů.

Honza Prudík v sezóně 2005 dokázal, že přestup do třídy SUPERSTOCK 600 zvládl dokonale, o čemž svědčí první místo v závodě na PANONIARINGU, druhé místo v BRNĚ a páté místo na okruhu HUNGARORING.

Roháč&Fejta MOTORACING TEAM se samozřejmě poohlížel po dalších talentech pro ”velkou silnici”, mezi něž patřil minibikový odchovanec Michal PRÁŠEK, který si v roce 2004 vyzkoušel několik závodů na stopětadvacítkách, nebo Jiří MAYER, jezdec stopěta-dvacítek, kterému přestup do dvěstěpadesátek vyloženě prospěl.

V roce 2005 se R & F MOTORACING TEAM zůčastnil všech závodů PČR MINIBIKE 40, kde pravidelně obsazoval první tři místa v jednotlivých pohárech seriálu. Takže jezdci Jiří Brada, Pavel Roháč a Patricie Knabová, si opět splnili předsevzetí obsadit ty nejvyšší posty. Za po-všimnutí stály také výsledky sedmiletého Davida Kruliše z Vlašimi, jehož talent nemohl uniknout šéfovi teamu Pavlu Roháčovi, který pomohl budoucímu závodníkovi pravidelně se zúčastňovat podniku PČR MINIBIKE 40.

Michal Prášek ve třídě GP 125 se už ve své první sezóně v této kubatuře podíval na stupně vítězů. Jaké to je na nich stát, si ochutnali také bratři Jiří a Petr Mayerovi, kteří rovněž R & F MOTORACING TEAM dobře reprezentovali.

Honza Prudík v sezóně 2005 dokázal, že přestup do třídy SUPERSTOCK 600 zvládl dokonale, o čemž svědčí první místo ze závodu na PANONIARINGU, druhé místo z BRNA a páté z okruhu HUNGARORING.

2006

Sezóna 2006 přinesla stáji R & F MOTORACING TEAM další úspěchy. V PČR MINIBIKE 40 získal v seniorech titul opět Jiří Brada, před Pavlem Roháčem. Pozadu nezůstala ani nová akvizice týmu – David Kruliš, který ve své kategorii, Junior A, získal celkově třetí místo.
Michal Prášek, díky zaneprázdnění s Hondou 125GP, odjel na minibiku pouze jeden závod, ten poslední v Brně, ale stálo to za to. Vyhrál obě rozjížďky. V mistrovství ČR třídy 125ccm dosáhl celkově třetího místa a mezi juniory byl druhý. Vrcholem sezóny byla pro Michala, ale i pro celý tým, účast na divokou kartu na mistrovství světa silničních motocyklů v Brně. Musel se vyrovnat s daleko větším fyzickým vypětím (závod se jel na 19 kol, oproti devíti kolům našeho mistráku) a větším provozem na trati. Obstál se ctí, když dojel na 32 místě, ale bez ztráty kola (!) od vedoucího jezdce.

2007

V roce 2007 uvítal tým R&F MORACING TEAM ve svých řadách další jezdce pro minibike 40. Konkurenci v kategorii Czech Senior Open rozšířili Petr Gbelec, Stanislav Fait a Jan Kubík. V kategorii Junior A se poprvé představil sedmiletý Martin Gbelec. A nevedl si vůbec špatně. Obsadil celkové 14 místo, když se závod od závodu stále zlepšoval. ”Ostřílený” David Kruliš završil sezónu ve stejné kategorii titulem PŘEBORNÍKA REPUBLIKY, a co víc, získal (k ne-malé radosti celého týmu) i titul MISTRA EVROPY!

Michal Prášek se tentokrát svezl na dvou závodech kat. Senior Open, kde jednou skončil třetí a jednou zvítězil, což dalo celkově 6 místo v přeboru. Neztratili se ani nováčci v kat. Czech Senior Open. Petr Gbelec se hned ve své první sezóně začal ucházet o místa nejvyšší a vybojoval celkově bronzovou medaili. Stanislav Fait sezónu dokončil na výborném sedmém místě a Jan Kubík byl celkově jedenáctý. Nejlepší výkon ale odváděl po celou sezónu Pavel Roháč a získal zcela zaslouženě MISTROVSKÝ TITUL.

Michal prášek opět zavítal na brněnskou Grand Prix motocyklů, kde v tréninku zajel svůj osobní rekord Masarykova okruhu. Přesto, že musel pro technické problémy svoji účast v závodě vzdát, byla to pro něj i pro tým opět obrovská zkušenost.

Vše si vynahradil v domácím mistrovství, které dovedl do úspěšného konce, když získal svůj první MISTROVSKÝ TITUL a přidal ještě 3. místo v Alpenadria Capu. Skvělý rok pro tým!

2008

V sezóně 2008 se jezdci týmu R&F opět pohybovali na nejvyšších příčkách. Pavel Roháč tentokrát obsadil v PČR kategorie Czech Senior Open druhé místo, Jindra Klička byl celkově třetí, Stanislav Fait skončil šestý, Petr Gbelec – který se víc věnoval synu Martinovi, než vlastnímu ježdění – desátý, jedenáctý byl Jan Kubík a osmnácté místo obsadil nováček v týmu – David Kárný.

V kategorii Minibike Junior B obsadil David Kruliš výborné druhé místo a v premiéře na PČR Mini GP 50 žáci skončil třináctý. Třešničkou na dortu této sezóny byl ovšem výkon talentovaného Martina Gbelce, který suverénně vyhrál svoji kategorii Minibike Junior A a stal se PŘEBORNÍKEM REPUBLIKY! K minibikům přidal ještě účast v seriálu Mini GP 50 žáci, kde skončil sedmý.

Michal Prášek se cele věnoval mistrovství republiky, kde přes veškerou snahu obsadil „až“ čtvrté místo. V minibikách stačil odjet pouze závěrečný závod, který ovšem suverénně vyhrál, a to mu stačilo na celkové deváté místo v kategorii Czech Senior 50.

2009

Do sezóny 2009 vstupoval tým s minimálně stejnými ambicemi a ve stejném složení. Jak se jezdcům vedlo? Šéf týmu, Pavel Roháč, obhájil v přeboru české republiky Minibike Czech Senior Open druhou pozici, Stanislav Fait se posunul oproti minulému roku na skvělé čtvrté místo, Jindřich Klička skončil pátý a David Kárný si polepšil na desáté místo. Jindra Klička se rovněž poprvé představil v barvách R&F na přírodních okruzích se strojem Honda GP 125 a přidal se tak k Pavlu Roháčovi, který se těchto závodů zúčastňuje už delší dobu.

Martin Gbelec si výbornými výsledky v kategorii Minibike 40 Junior A dojel pro celkové druhé místo a v přeboru české republiky Mini GP 50 byl celkově sedmý.

David Kruliš také bojoval na „dvou frontách“ a na obou sbíral vavříny. V kategorii Minibike 40 Junior B obsadil výborné druhé místo a v PČR Mini GP 50 zvítězil ve dvaceti z dvaceti čtyř závodů a stal se PŘEBORNÍKEM REPUBLIKY.

Michal Prášek se také pustil do kategorie Mini GP – 80 Senior. Věren pověsti, která jej provází – že na co sedne, na tom zajede, skončil v tomto přeboru na druhém místě. A to se zúčastňoval jen tehdy, když mu temlín nekolidoval s Moto GP 125. Ve „dvácách“ připravil týmu největší radost: Ze šesti závodů skončil dvakrát druhý a třikrát zvítězil. Bezpečně si tak dojel pro svůj druhý titul MISTRA REPUBLIKY!

2010

Začátkem sezóny 2010 se tým R&F rozloučil s Petrem a Martinem Gbelci, kteří si založili vlastní tým. Naopak, mezi „Roháče“ přišli Tomáš Daněk a Jakub Krys!, pro kategorii Minibike Czech Senior Open. V té Pavel Roháč opět obsadil druhé místo, Jindřich Klička skončil třetí a nová akvizice – Tomáš Daněk, sedmý. Stanislav Fait se soustředil na Mini GP 80 Senior a vyjel si skvělé druhé místo, když celkovým vítězem se stal Michal Prášek. Ten si v mistrovství republiky Moto 125 GP tentokrát dojel pro druhé místo a začal řešit přestup do vyšší kategorie.

David Kruliš postoupil do kategorie Mini GP 70 Junior a „zabydlel“ se v ní natolik, že si na své konto připsal výborné druhé místo v přeboru.

2011

V sezóně 2011 přibyl do týmu Zdeněk Houšť a Jan Bartoněk, oba jezdci přírodních okruhů. Houšť navíc rozšířil týmový strojový park o opravdovou lahůdku: sidecar BMW R 1000 RS, na němž mu dělal spolujezdce Pavel Roháč, který na přírodních okruzích střídal svezeni v sidecaru se svojí sólo motorkou Honda 125 GP. Další z „divočáků“ milujících jízdu lesem a mezi domy – Jindra Klička, je tentokrát doplnil na espéčkové Aprilce 125, kterou vyměnil za Hondu.

V mistrovství mibikerů došlo ke zrušení dvou závodů a tak není divu, že při účasti pouze na jednom podniku (z důvodu termínové kolize) způsobilo bodové manko týmu R&F následující pořadí v kategorii Czech Senior Open: Pavel Roháč čtvrté místo, Jakub Krysl páté, Tomáš Daněk deváté, Jintich Klička jedenácté a Stanislav Fait patnácté místo.

Zcela jinak se vyvinula situace v Brněnské lize, která částečně suplovala okleštěný přebor republiky. Celkovým VÍTĚZEM v kategorii Czech Senior se stal Stanislav Fait, před Tomášem Daňkem. Jakub Krysl skončil sedmý. Pavel Roháč, ani Jindřich Klička se ligy nezúčastnili. Z finančních důvodů absentoval v této sezóně i talentovaný Dáda Kruliš.

V přeboru české republiky Mini GP 80 se jezdci týmu R&F opět předvedli v nejlepším světle. Stanislav Fait obsadil druhé místo, Michal Prášek byl třetí a Tomáš Daněk pátý.

Před Michalem Práškem stála na počátku sezóny velká výzva: šestistovka Yamaha YZF R6. Přechod na silnější čtyřtaktní stroj, bez předchozího testování, vyvolával spoustu otazníků. Na všechny odpověděl Míša hned v prvním závodě na Hungaroringu, kde si vyjel bednu za druhé místo! Hned v následujícím závodě v Brně na „Masecu“ stál opět na stupních, tentokrát za třetí místo, když se probíjel až z hloubi pole. Vrchol sezóny přišel na Slovakiaringu. První vítězství s „šestkou“ a vedení v mistrovství republiky.

Na titul aspirovalo hned několik jezdců. V posledním podniku v Poznani měl Michal kolizi a ztratil kontakt s vedoucí skupinkou. Přes velkou snahu se mu nepodařilo jezdce před sebou předjet, což v součtu znamenalo celkové druhé místo v mistrovství republiky a páté v Alpe Adria Cupu. Obrovský úspěch, ve který před sezónou nikdo nedoufal. Michalovi čtyřtakt vyloženě sedl a přesto, že na něm jel poprvé, předvedl vynikající „střelbu“.